Zapraszamy
Zapraszamy na debatę przed drugą turą wyborów z kandydatami na burmistrza Zakopanego Agnieszką Nowak Gąsienicą i Łukaszem Filipowiczem. Czwartek, 18 kwietnia godz. 18.00 Kino Giewont. Relacja wideo LIVE.

Reklama

2015-01-28 09:25:46

Reklama

Galeria Sonika. Co sądzicie o tym pomyśle?

Biznesmen i niedawny zwycięzca Rajdu Dakar Rafał Sonik chce wybudować przy Krupówkach gigantyczną galerię handlową. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat?

Według koncepcji biznesmena, kilkupiętrowa galeria ma stanąć na terenie między Krupówkami, ul. Gen Galicy, a miejskim stadionem przy Orkana. Wielkością ma dorównywać Galerii Krakowskiej. Przykryte dachem zostałoby kino "Sokół". Na kompleks będą się też składać hotele.

Przedstawiciele biznesmena twierdzą, że w każdym mieście co 25 lat powinna pojawić się inwestycja, która w okresie martwego sezonu przyciągnie do Zakopanego turystów.

Sceptyczni są radni, z którymi rozmawialiśmy i prezes podhalańskiego Oddziału Towarzystwa Opieki nad Zabytkami Agata Nowakowska Wolak. Argumentują, że taki architektoniczny gigant nie pasuje do charakteru Zakopanego, a poza tym "zabije" handel na Krupówkach.

Szczegółowo o sprawie piszemy w aktualnym, papierowym wydaniu TP.

W komentarzach piszcie co sądzicie o tym pomyśle. Poniżej zobaczcie film Jurka Jureckiego pokazujący, jak teren planowanej inwestycji wygląda teraz z lotu ptaka.  


  

Kup e-wydanie Tygodnika Podhalańskiego.

Komentarze Facebook
Dodaj komentarz
Wysłanie komentarza oznacza akceptację regulaminu komentowania na łamach 24tp.pl
uorcyk 2015-01-31 19:35:33
akurat teraz nie moge, ale wkrotce prawde ujrzy swiat ; przedsmakiem niecja bedzie zachowanie pana keska,w podwojnej roli- inspektora nadzoru i dotradcy ksiedza filipiaka - rezultat- ot chociazby parking pod oknami mieszkancow blokow na zapleczu kosciola Sw rOdziny. Czy to sie godzilo i czy bylo etyczne?/ Nie a powstalo
uorcyk 2015-01-31 19:33:43
akurat teraz nie moge, ale wkrotce prawde ujrzy swiat
olo 2015-01-31 19:13:41
nie ściemniaj tylko odpowiedz konkretnie. Czasami mam wrażenie , że jestes jak ateista, a raczej antyklerykał. Walczą z Bogiem a jednocześnie są przekonani i głoszą tezy że On nie istnieje. To się nazywa schizofrenia, ale co ja tam sie na tym nie znam. Alias vel zelek68 by ci to wytłumaczył lepiej... ;)
uorcyk 2015-01-31 15:05:05
mam szereg namacalnych dowodow na poparcie tej tezy
olo 2015-01-30 17:21:38
uorcyk, a skąd ty to wiesz, chodzisz do kościoła co niedzielę na mszę ? a jeśli tak to swiadczy to tylko o tobie, bo ja tam nigdy nie patrzę kto jest na mszy, chyba nie po to się tam idzie.... podejzewam że nie do końca wogóle kumasz o czym mówię...
uorcyk 2015-01-30 13:52:19
zamiast walczyc o sport - przebranzowimy sie ? bez sensu
bridge 2015-01-30 01:04:25
Smiac mi sie chce jak piszecie ze upadnie hanel zakopianski hahaha on juz dawno upadl ilu zakopianczykow ma sklepy na krupowkach? Mozna policzyc na palcach reki reszta to sieciowki. Krupiwki to taka wielka wlasnie galeria tylko ze na zewnatrz a stawki czynszow sa nienormalne.tak nienormalne ..
krupowki wam pracy nie dadza....mlodziez wyjezdza masowo dlatego jA jestem za tym pomyslem bo nie tylko handel ale w koncu kino, sala widowiskowa, parki, tereny rekreacyjne....jak nie ten pomysl to co myslicie ze cos sie zmieni?chyba za100 lat. Wszystko mozna wykonac z poszanowaniem tradycji i kultury jak tylko sie chce.
uorcyk 2015-01-29 23:06:37
moge ci tylko wspolczuc ze znasz wylacznie koniunkturalistow ...
arnika 2015-01-29 22:05:56
@uorcyk ty masz oczywiscie pojecie lewackie o lewactwie a nie encyklopedyczne . To lewactwo kreci cale 30-lecie lody i jeszcze wczesniej , kradnie i uwlaszcza sie ten lumpenproletariat i czerwona burzuazja ile wlezie na cudzym .Jakie ty szkolenia przeszla i skad taka wiedze posiadla.Chyba w specjalnej lawie zasiadalas podczas pobierania nauk. Wiedze o kosciele i kto w lawach zasiada to ty czerpierpiesz z powszechnego , od nadredaktora gw i od tego co go ONRowcy wygwizdali.Najpierw musisz pozywic sie papka z owych gazet aby pozniej dzielic sie nia na lamachTP, Pisz raczej o czyms z autopsji a nie powtarzaj frazesow i klamstw jak papuga i nie plec glupot o krystalizacji pogladow , bo krowa ich tylko nie zmienia.
toty 2015-01-29 16:08:32
Nareszcie stwierdzasz (pośrednio), że granica pomiędzy złymi a dobrymi nie przebiega, jak często sugerujesz, na lini prawica - lewica, katolicy - niewierzący czy górale - nie-górale. Mam nadzieję, że teraz będziesz precyzyjniej kierowała ew. zarzuty do konkretnych osób, a nie do całych grup społecznych.
uorcyk 2015-01-29 15:49:15
ludzie cyniczni przeszli teraz na strone, ktora gwarantuje im pozytki. Stad sa swietsi od papieża a nowego papieza lubie bardzo , BTW
toty 2015-01-29 13:16:23
*Przypomnę
toty 2015-01-29 13:15:24
@uorcyk pisze: "lewak to ktos z wykrystalizowanym swiatopogladem a nie cwaniak, przekret czy oszust bo tych znacznie wiecej jest w koscielnych ławach
" - czy takie insynuacje są dobrą tradycją? No chyba, że robiłaś naukowe badania i wyliczenia (jak to masz we zwyczaju) po której stronie jest więcej "cwaniaków i oszustów", a po której "oświeconych". Przykonę Ci, że lewakami byli też Lenin i Stalin, na wymienianie pomniejszych łajdaków brakłoby czasu.
uorcyk 2015-01-29 10:36:14
odczep sie ode mnie , obrońco złych tradycji !
Alu 2015-01-29 09:57:08
Całkowicie zgadzam się z majachogori, Zakopane to nie wypad na zakupy tylko obcowanie z pięknem gór i całej przyrody.
I tak w ostatnich 30 latach ogromnie się zmieniło i straciło swój niepowtarzalny klimat przez nowe budowle w stylach mocno odbiegających od tradycji.
Niestety przez takie decyzje jest coraz mniej miejsc tak klimatycznych jakim było Zakopane.
W-wiak 2015-01-29 08:49:42
Czerska - Krupówek!!!! :/
W-wiak 2015-01-29 08:47:44
uorcyk Czerska daj już spokój Góralom i ich wierze, Co ty kobieto się ich tak uczepiłaś i ciągle do nich o coś "pijesz"?! Ile można kobieto, opamiętaj się!! Już rzygać się chce tą twoją chorą zawiścią do tych ludzi!
majachogori 2015-01-29 07:08:39
W Warszawie jest Galeria Arkadia w miejscu gdzie kiedyś były ogrody pełne kwiatów i ptaków. Teraz stoi kamienna twierdza twierdza gdzie w środku są sztuczne drzewa i słońca. W ciasnych klitkach sprzedawane są towary prestiżowych firm odzieżowych, bo komorne z najmu jest bardzo wysokie. Poza ziemniakami w garkuchniach i sprzedawcami - tanią silą roboczą - nie ma nic polskiego. Wszystkie towary są produkowane w Chinach, Bangladesz, Tajlandii, bo tam bezkarnie można łamać prawa pracownicze, prawa człowieka i wyzyskiwać. Pracują tam ośmio i dwunastoletnie dzieci. Pojedźcie i zobaczcie.Takie same galerie - świątynie konsumpcji i frustracji są we Wrocławiu, Krakowie i innych miastach. Czy tego chcecie w Zakopanem? Największym darem Zakopanego są góry, lasy, jeziora i ginący folklor. Jeszcze tylko przydałaby się na każdym domu jednorodzinnym bateria słoneczna jak w Japonii, aby produkować tani prąd. A na przełęczy farma wiatraków, wtedy powietrze w Kotlinie Zakopiańskiej będzie czyste i zdrowe.
specjalistazako 2015-01-28 22:11:52
matt, tyś za to jest wiarygodny... jak deklaracja podatkowa żyda ;)

a odnośnie tej galerii, to ktoś tam poniżej dobrze napisał, by Soniczek sobie ją w Izraelu zbudował, najlepiej wspólnie z Majcherkami, a nie u nas :)
amarachi 2015-01-28 18:42:51
To ze w Zakopanym ma powstac wielka faleria tiglupota. Ale mampropozycje przyjedzcie do Rabki-Zdroj. W OBREBIE 4 KILOMETROW KWADRATOWYCH JEST 11SUPERMARKSTOW I MAJA POWSTAC JESZCZE 3,I RABKE NAZYWAJA MIASTEM DZIECI SWIATA
klient_nasz_pan 2015-01-28 17:10:29
z chęcią zrobię zakupy w cywilizowanych wnętrzach a nie na straganach bez wody i toalet, gdzie straganiarz brudnymi łapami podaje żywność bleeeeeee.
maciek wścieklica 2015-01-28 15:32:48
dzisiaj krzyczycie, a za rok pójdziecie na zakupy, jak nie Wy, to Wasze dzieci
Matt Z_ne 2015-01-28 15:17:37
@specjalistazako

Na prawdę, nie kompromituj się bo Twoja wiarygodność do jakiejkolwiek dyskusji spada z każdym Twoim postem i niebawem nikt już nie będzie traktował Cię poważnie...

Ewidentnie widać, że nie wiesz kto to jest lewak a "definicja" którą przytoczyłeś tylko potwierdza, że jesteś osobą używającą modnych haseł ale kompletnie nie znasz ich znaczenia.
uorcyk 2015-01-28 14:37:07
lewak to ktos z wykrystalizowanym swiatopogladem a nie cwaniak, przekret czy oszust bo tych znacznie wiecej jest w koscielnych ławach
specjalistazako 2015-01-28 14:21:08
Matt Z_ne . użyj google. "lewak to menda i przekręciarz, który przy pomocy chwytliwych hasełek chce swoją dupe usadzić na dobrze płatnym stołku" "w sieci objawia się często w płatnym (lub nie) trollowaniu".
taka prosta definicja, znaleziona na szybko, dla prostego ludu takiego jak ty
cobra 2015-01-28 14:02:06
PODATEK KATASTRALNY CZ.I...YouTube...to nam szykują,wykupią nas bez problemu...wiadomo kto!
mieszkańcy 2015-01-28 13:54:03
Super Panie Sonik. Prosimy o jak najszybszą budowę galerii.
Absolutnie nie dla galerii 2015-01-28 13:48:52
Towarzystwo Przyjaciół Zakopanego - pod taką czy inna nazwą to dobry pomysł i taka jednostka jest temu miastu potrzebna. Oprócz mnie znam kilka przynajmniej osób, które by się zaangażowały. Ale kto to powoła? Czy jest w tym mieście ktoś z charyzmą kto by mógł takie towarzystwo prowadzić? Czy udałoby się stworzyć jednostkę faktycznie dbającą o dobro i przyszłość Zakopanego a nie o własną prywatę i interesy, o stołki dla siebie i swoich pociotków?
mariano 2015-01-28 12:49:23
Jak ktoś zarobi trochę kasy i sam nie wie co z nią zrobić to niech sobie wybuduje na trasie Dakaru kilka hoteli z full service'm i widokami na Tatry a od Zakopanego się Krakus odwali...
Tyle że jak znam życie, to chętnych do brania pod st6ołem jest wielu - i poprzednim włodarzom i kilku biznes-cwaniakom musiało to jakimś trafem odpowiadać, bo inaczej taka koncepcja byłe by jak "szklane domy" na Saharze czyli bardziej idea fix.
Ekspansja rozbuchanego kapitału nowobogackich dawno już przestała mieć cokolwiek wspólnego ze zdrowym rozsądkiem. Nieważne że wariat! Ważne że bogaty! A ludzie, przyroda, krajobraz, kultura - to rzeczy drugorzędne - zbędne.
Zakopane nie ma przyzwoitej hali widowiskowej dla koncertów i rozgrywek sportowych ale zamiast tego proponuje się kolejną Żabcię, Pierdonkę, dla galerianek i galerników.... ot "signum temporis" - albo raczej pomnik i gloryfikacja współczesnego konsumpcjonizmu pod płaszczykiem dobrych intencji, aby stworzyć wydumany magnetyk przyciągający turystów - a tym czasem nie o turystę idzie tylko raczej o zakupoholików, potem w miejsce sklepów wstawi się automaty do gry a Mr.Kozioł wstawi kilka wykwintnych burdeli!!! I szafa graIII
Ale u podłoża sama idea jest piękna! Nie?
Tyle, że jak zawsze u nas wychodzi odwrotnie od celu zamierzonego. Niestety...
majachogori 2015-01-28 12:28:10
A Sonik nie może sobie zbudować galerii handlowej na Saharze lub w Dakarze i zatrudniać tam Berberów i Arabów na czarno lub na umowy śmieciowe. Niech zostawi to górskie miasto w spokoju. Nigdzie na świecie w górskich miejscowościach nie ma betonowych molochów, odrażających i brzydkich. Władze tamtejszych miasteczek dbają o regionalną architekturę i rodzime miejsca pracy. Może trzeba założyć Towarzystwo Przyjaciół Zakopanego w celu ratowania miasta. W Zakopanem potrzebne są zielone parki, ogrody pełne kwiatów, ludowy skansen, trasy biegowe, szkoła ginących zawodów dla uczniów, ogród botaniczny, uniwersytet, wiatraki aby produkowały tani prąd, by miasto było przyjazne dla mieszkańców i się rozwijało.
asz 2015-01-28 12:15:10
Jestem ZA, ale na obrzeżach Zakopanego, duża galeria, dobry dojazd i duże parkingi, tam niech buduje w centrum bym takiego molocha nie lokował.
ataeb 2015-01-28 11:29:21
Tak sobie myślę,że....
Trzeba będzie przemianować zimową stolicę Polski na...
Polską stolicę galerii handlowych.... skoro Białka i Bukowina odebrała (przepraszam)sami oddaliśmy to co miało być główną atrakcją Z-ego, to nie taki głupi pomysł...Zawsze będzie można klientowi w bonusie podarować np.5 min.patrzenia na góry z tarasu pięknej galerii (na więcej nie będzie nas stać skoro już teraz czynsze na Krupówkach i w pasażu sięgają tych na Manhattanie)

No cóż grunt to dobry biznes plan....(?!?!?!?)
Miłego dnia
uorcyk 2015-01-28 11:25:45
@bridge_ to jak chcesz czegos pozytecznego i porzadku na zapleczu krópówek- niech tam powstanie PARK :) miłe oku, zieleń - kazdemu sie spodoba :D
uorcyk 2015-01-28 11:24:31
krasnal- bardzo dobry pomysł. A przy okazji , jak ktos jest lokalnym patriotą, kocha to miejsce ( Zakopane) w ktorym mieszka to bez wzgledu na przekonania polityczne nie bedzie chciał powstania tego molocha. Trzeba rzeczywiscie uporzadkowac pewne sprawy w zakresie urbanistyki w naszym miescie i podomykac plany zagospodarowania aby skończyło sie eldorado dla deweloperów a pomysły z galeriami nigdy nie powstawały w niczyich głowach etc
bridge 2015-01-28 10:48:15
No i dobrze niech w koncu jakas alternatywa bedzie dla Krupowek. Krupowkowe eldorado za dlugo trwa. Czynsze jak z kosmosu nie wiadomo kto ustala stawki i na jakiej podstawie. Oj nietegie miny mieliby niektorzy wlasciciele Krupowkowych kamienic... ale tez sie zgadzam ze co 25 lat mogloby cos powstac. tutaj nie powstalo nic od 50 lat wiec jest okazja cos zmienic.
Matt Z_ne 2015-01-28 09:58:57
@specjalistazako

Nie nie jestem ze środowisk platformy ani żadnych innych a już do lewactwa to mi najdalej.
Na przyszłość zalecam zapoznać się ze słowami, których używasz żebyś nie wychodził na durnia jak teraz.

Nie lubię Tuska i wiele Tuskowi można zarzucić ale lewakiem to on nie jest więc albo próbujesz manipulować tutaj niektórymi (bo na pewno nie mną) albo nie wiesz/nie rozumiesz kto to jest lewak.

W moim wpisie napisałem prawdę i nie musisz nic tam dopisywać i imputować mi co chciałem napisać. Chciałem napisać dokładnie to co napisałem.

Galeria czy zimą czy latem nic nie zmieni. Nie jest to rzecz, która będzie przyciągać turystów, ba może wręcz odstraszać.
andi 2015-01-28 09:43:54
Sonik z jednej strony organizuje akcje Czyate Tatry a z drugiej chce jeszcze bardziej pogrążyć i tak już zaśmiecone "wielkomiejskimi" sklepami Krupówki. Gdzie regionalność Zakopanego.
kurant 2015-01-28 09:33:23
Same galerie i sklepy !!! Na Ustupie na równiach galeria gigant , koło orlenu biedronka gigant , na Olczy wojdyły obok tesco też jakiś wielki supermarket się planuje , i jeszcze Krópówki doszły . Ludzie co się dzieje z tym Zakopanem ?
majachogori 2015-01-28 09:21:23
To straszne, betonowy potworek w centrum Zakopanego. Przecież ludzie z Polski przyjeżdżają w góry aby nacieszyć się unikatową przyrodą, zabytkowym budownictwem, folklorem, strojami, sztuką ludową, wypasem owiec, turystyką górską, narciarstwem. Takie koszmarne galerie mają w swoich betonowych miastach, już większość plajtuje, bo ludzie wspierają małe osiedlowe sklepiki, aby Polacy mieli pracę. Po co niszczyć architekturę miasta betonowymi koszmarkami jednego chciwego bogacza. Nigdzie na świecie w górskich miasteczkach, nie ma takich budowli, które niszczą piękno krajobrazu. Lepiej sadzić drzewa, szczególnie limby, zakładać parki, kwietne ogrody, budować ścieżki rowerowe, szlaki narciarskie, tworząc w ten sposób przyjazną przestrzeń dla mieszkańców i przyjezdnych, aby pokochali to miasto.
czopek 2015-01-28 08:37:19
Już tyle głupich rzeczy zostało zrobionych w tym mieście, że jedna galeria mniej lub więcej i tak niczego nie zmieni.
fagot33 2015-01-28 06:52:56
Popatrzcie na te dyskusję... Poglądy skrajne od za do przeciw. My dyskutujemy a burmistrz musi podjąć decyzję...Nie zazdroszczę. Niestety, w takiej sytuacji nie ma jedynie słusznych rozwiązań
Fibi 2015-01-28 00:00:12
Ja myślę ,że coś takiego niebawem powstanie, są ku temu takie zamiary.
krasnal 2015-01-27 23:46:40
Miałem na myśli jakąkolwiek formę zrzeszenia się osób, zebrania się i wyrażenia swojej opinii na temat tego w jakim kierunku idzie rozwój Zakopanego. Pokazania tego, że w tym mieście są mieszkańcy, którzy czasem mają zupełnie inne zdanie niż osoby, które dysponują oderwanymi od rzeczywistości planami i nieograniczonymi środkami finansowymi. Pokazania, że mieszkańcy mają inne zapatrywanie na to w jakim kierunku powinien iść rozwój tego miasta. I że na pewno nie są to Galerie Handlowe - a właśnie przede wszystkim rozwój turystki, sportu, rekreacji, trasy narciarskie, wydarzenia kulturalne, nasz folklor, nasza tradycja, nasza historia i najważniejsze jest aby takie tematy promować. Ale aby ktoś w UM czy w Starostwie miał na uwadze właśnie ten głos ludzi, mieszkańców, trzeba zacząć wspólnie razem i coraz mocniej i dobitniej lobbować w interesie tego miasta. A w moim przekonaniu interes p. Sonika niestety nijak się ma do interesu miasta i mieszkańców i naszej przyszłości.
Fibi 2015-01-27 23:38:56
@Krasnal -miałbyś na myśli ? "Społeczną Radę pomocy Burmistrzowi" zrzeszającą ludzi dobrej woli, którym nie jest obojętne co się dzieje w mieście.
specjalistazako 2015-01-27 23:34:42
Matt Z_ne

ty jesteś ze środowisk platformy, co nie?

"Co roku w wakacje jest więcej i więcej i więcej ludzi [...]".

Już miałem Cię... ale doczytałem! "W WAKACJE"!

Tak, masz rację! Ale tylko lewak może w ten sposób pisać! Dokładnie tak jak Tusk! Do wypowiedzi dorzuca jakieś jedno słowo wytrych, skutecznie manipulując odbiorcą!

Więc może zejdź na ziemię i napisz to zdanie jeszcze raz. Pomogę Ci.

"Co roku w wakacje jest więcej i więcej i więcej ludzi. Jednak w zimie miasto zdycha, ze względu na nieatrakcyjną ofertę, dużą konkurencję okolicznych wsi, zamknięte ośrodki narciarskie oraz co za tym idzie, przez Byrcynów, Stramów i niekompetentny zespół biura promocji wraz z zasiedziałym jego dyrektorem Kaweckim, który powinien ustąpić i odejść na emeryturę".
koniecznosc 2015-01-27 23:25:15
jak inwestycja za kilka lat zostanie przepchnięta przez kolejnego burmistrza z majchrowskich środowisk to może w końcu się zjednoczymy, sprowadzimy telewizję i zrobimy skuteczny protest?

czy znowu będzie tak jak na jagiellońskiej, gdzie za łapówę rada miasta przyklepała klasyfikację budowlaną i właściciel wyrzucił z działki nawet policjantów?!
goral1313 2015-01-27 23:25:14
do @krasnal dobrze myślisz tylko że pamiętaj że w Zakopanem mamy już biedronki a mają powstać kolejne na Ustupie i w Kościelisku. Ma być Lidl na Zamoyskiego. Mamy Szymonka więc o malowniczym miasteczku turystycznym raczej nie ma co pisać. A nie wiem czy widziałeś projekt galerii - można o nim wiele mówić ale na pewno nie jako betonowy moloch. Jest ładny ze szkła i granitu na dachu tarasy z widokiem na Giewont. podziemne parkingi na 3 poziomach o ile się nie mylę. Jak biedronka nikogo nie zabiła jeżeli chodzi o miejscowy handel to galeria tym bardziej tego nie zrobi. A zyskamy miejsce gdzie będzie można sprzedawać swoje usługi i wyroby - oby regionalne! Teraz można to robić pod Gubałówką a ile i komu trzeba za to płacić ni muszę przypominać mieszkańcom Zakopanego.
TAK dla galerii stop kiczowi na Krupówkach 2015-01-27 23:16:52
Wypowiadacie się na temat ochrony kultury Zakopanego , a pewnie połową piszących tu przykłada cegiełkę do " " HANDLU " " na Krupówkach .
Taka galeria przynosi ogromne zyski , wiele miejsc pracy .
Nie każdy poszukujący pracy chce marznąć przy pieskach ,mieczach świetlnych itp.(nie obrażając nikogo) . Taki handel nazywacie walką o kulturę ? Zachowanie tradycji ?
Możecie mnie zbluzgać , lata mi to
Mm tylko nadzieje ze galeria powstanie !!!!!
opozycja 2015-01-27 23:09:04
na miejscu tych spleśniałych knajp mógłby być pasaż z niewielkimi sklepami

dzięki temu Plac wreszcie by odżył

ale galeria o takich rozmiarach jest niedopuszczalna i na pewno nie zostanie zrealizowana
krasnal 2015-01-27 23:05:54
Galeria w takim mieście jak Zakopane to jest naprawdę poroniony pomysł. I mówienie, że na tle tego bałaganu jaki teraz mamy ona nam w czymś pomoże jest jakąś paranoją, bo ja uważam, że wręcz przeciwnie. Ten bałagan który jest teraz jeszcze zostanie uzupełniony o betonowy moloch, który dodatkowo pogrzebie ten charakter miasta jaki mieliśmy do tej pory. Jest wiele przepięknych miejsc turystycznych na świecie, ale w żadnym z nich nie widziałem galerii handlowej takich rozmiarów, generalnie nie było w nich nawet hipermarketów. Małe społeczności miejskie w miasteczkach turystycznych, jak również przez nich wybrana władza, raczej dbają o ten malowniczy skromny charakter miasta, a nie myślą o niszczeniu tego wszystkiego przez duże galerie handlowe. Duże galerie powinny być w dużych miastach - u nas najbliżej w Krakowie. Przecież do Krakowa jak sobie ktoś chce jechać jest bardzo blisko, po co nam tutaj taki moloch? To na pewno nie przyciągnie żadnych turystów, jak już wiele osób wspomniało turyści nie przyjeżdżają do Zakopanego, aby chodzić po Galeriach, tylko po górach. A jak wybudujemy galerię to raczej do nas nie przyjadą wcale, bo galerie mają u siebie, a więc na nocleg wybiorą zamiast Zakopanego - Białkę, Bukowinę, Poronin i inne mniejsze wioski. Czyli Zakopane już nie będzie ani miało wyciągów w zimie, ani turystów, którzy uciekną z tego miasta, które powoli zaczyna już ich przytłaczać. A przytłacza nawet samych mieszkańców odkąd zaczęły się pierwsze inwestycje z apartamentowcami. Teraz ta Galeria dobie ostatni gwóźdź do trumny, ostatni powtarzam - bo kilka gwoździ zostało już wbitych.
Dlatego na koniec powiem tak: potrzebna nam kolejna inicjatywa w stylu Made in Zakopane lub podoba, inicjatywa, którzy zjednoczy ludzi wokół wspólnego celu, potrzeba osób, które zaczną realnie działać na rzecz obrony lokalnej przestrzeni, na rzecz obrony ostatnich zabytków w Zakopanem, na rzecz ratowania starej przestrzeni publicznej, na rzecz obrony folkloru i tradycji, na rzecz tego wszystkiego co tak bezpowrotnie zaczynamy tracić i możemy już nigdy nie odzyskać, tego co zostawili nam tutaj nasi ojcowie i przodkowie. Liczę, że ludzie którym jest bliskie Zakopane takie jak było dawniej, piękne, z pięknymi budynkami, wolne od apartamentowców, przyjazne dla mieszkańców i turystów zjednoczą się, aby bronić tego co pozostało. Mam nadzieję, że wspólnie razem powiemy NIE, wspólnie powiemy DOŚĆ dewastacji Zakopanego, STOP temu co się robi z naszym miastem. A robią to ludzie, którzy z tym miastem często nie mają nic wspólnego, którzy tylko widzą tutaj interes, widzą wyłącznie pieniądze i nic poza tym, nie licząc się z tym co pozostanie i nie zważając na konsekwencje dla przyszłych pokoleń. Więc jeszcze raz wszyscy którzy kochają to miasto tak jak Ja i wiele innych osób zbierzmy się razem i powiedzmy DOŚĆ. Brońmy Zakopanego, abyśmy mieli czyste sumienia w przyszłości.
Panna 2015-01-27 22:58:02
"Nie" dla galerii! Kto myśli perspektywicznie, ten wie ,że taki moloch to katastrofa dla zakopiańczyków. Wiele rodzin straci zródło utrzymania, miasto nie zyska nic na jego wybudowaniu,tak jak nie zyskało na wybudowaniu wielu bloków , w ktorych apartamenty wynajmowane są w 90"% na czarno . Poprzednie władze są dumne z tego ,ze tyle apartamentowców powstało, a to przecież niepowetowana strata dla miasta.szara strefa jest poza kontrolą na zawsze. Cóż... Najważniejsze ,że kilku bogaczy się wzbgaciło. A miasto...? A przyszłe pokolenia zakopiańczyków...? A niech ich szlag...
goral1313 2015-01-27 22:15:22
Do wszystkich chorych psychicznie którzy tutaj są przeciw galerii ze względu na historię i tradycje miasta! Ludzie byliście na Gubałówce pod skocznią na Krupówkach - gdzie tradycja gdzie historia ? syf chińszczyzna i żarcie z robakami którymi trujecie turystów i waszych gości !!! Czy nikt tego nie widzi ?! to ta banda pseudo handlarzy i biznsmenów dziś będzie chętna przyjąć park kulturowy w 5 min żeby tylko im nie wybudowano galerii przy Krupówkach bo wiedzą że to ich koniec !!
yord 2015-01-27 21:51:53
myśląca uorcyk, ty już "natomiast niestety" wypromowałaś Zakopane... i górale powinni ci sowicie "wynagrodzić" za taką "promocję"
kijwoko 2015-01-27 21:31:04
Od kiedy to galerie handlowe przyciągają turystów ?
wodnik33 2015-01-27 21:20:58
moja Babcia mawiała: "niech cię reka boska brobi"
powtarazn za Nią:
panie Solik, ten pomysł to diabelski pomysL !!!
Zakopane to tradycja, to Historia to ...... i proszę - nie róbcie tutaj bazaru ...
u nas, W ZACHODNIOPOMORSKIM JEST DOŚĆ MIEJSCA W ZAPADŁYCH MIEJSCOWOŚCIACH - TAM NIECH OBYWATEL BUDUJE.. Albo na bagnach na Międzyodrzu.. a może za miedzą ?
]
FranekBunc 2015-01-27 21:20:04
Uorcyk wyjątkowo, ale to na prawdę bardzo wyjątkowo się z Tobą zgadzam.
ktosiek 2015-01-27 21:11:04
Niech zrówna Giewont i tam se postawi Galerie, a przy okazji można pomyśleć żeby w tej Galerii pan S. postawił kościół wtedy to by była atrakcja :)
A na poważnie: tyle tych hiper i marketów oraz galerii że już przesada. Niech lepiej by coś innego wymyślił pan S. Bez urazy, ale mam dość takich ludzi.
FranekBunc 2015-01-27 21:07:37
Sonik da w łapę i projekt przejdzie jak po maśle.
Dla mnie - człowieka, który ma w swoim mieście aż pięć galerii handlowych, jest to totalną głupotą stawiać takiego molocha w Centrum Zakopanego. Dlaczego? Aktualnie i od kilku lat Zakopane przeżywa głęboko nalot kiczu. Następnym kiczem, a właściwie giga-pomnikiem kiczu miałaby stać się ta galeria, która ni w ząb nie kojarzy się z architekturą Podhala. Mini handel okolicznych kupców padnie w promieniu około 2 kilometrów, tak jak to miało i ma miejsce w innych miastach.
Mieszkańcy chcą galerii, bo jest nudno, a turyści (cepry) zamiast oddychać świeżym powietrzem i cieszyć się wolnością z dala od nadmiaru cywilizacji miejskiej, będą zmuszani metodą podprogową przez speców od reklamy do oddychania suchym powietrzem z klimatyzacji galerii i po powrocie narzekać, że wcale nie wypoczęli, a jedynie stracili jeszcze więcej pieniędzy niż gdy galerii nie było oraz w ogóle nie mieli czasu na wyjście choć do małej dolineczki.
Jak dla mnie, to totalna głupota. Jako poważny przedsiębiorca z terenu woj. łódzkiego, polecam Panu Sonikowi, aby te pieniądze spożytkował w nieco inny sposób, bo jak na razie widzę, że mu ten piach z pustyni wsypał się do mózgu i zamiast komórek mózgowych ma tam ziarenka.
Matt Z_ne 2015-01-27 20:57:53
@Odklejony

Odkleiły to ci się już chyba zwoje mózgowe od wygadywania głupot a'la TVN.

"prawie wszyscy omijają Zakopane szerokim łukiem" według Ciebie a jakoś wszelakie statystyki mówią coś kompletnie odwrotnego. Co roku w wakacje jest więcej i więcej i więcej ludzi...

Jak chcesz się wypowiadać to operuj konkretnymi danymi a nie farmazonami z Onetu, które ma płacone za pisanie bredni o Zakopanem.
uorcyk 2015-01-27 20:28:04
@harnas- szanuje TYCH myslacych i to do nich było "kochani" a nie do obrzucajacych inwektywami prostaków .
krokusik 2015-01-27 20:18:54
Bardzo dobry pomysł, chociaż nie sądzę, by akurat tego turyści oczekiwali w Zakopanem.
Biorąc pod uwagę otoczenie, wcale taka galeria nie wyróżniałaby się z otoczenia.
1. W miejscu, gdzie miały kiedyś swoją siedzibę ogrody miejskie i stał niewielki budynek drewniany obecnie stoi ogromne gmaszysko, w którym mieści się Carrefour.
2. W miejscu, gdzie w 1928 roku Jan Trybuła wzniósł piękny budynek dla swej drukarni i nazwał go "Polonia" obecnie stoi paskuda, w której mieści się Cristina Ristorante & Pizzeria.
3. Budynek Kina Sokół otacza przepiękny parking.
4. Budynek, w którym mieściła się Straż Pożarna obraca się w ruinę.
5. Ośrodek Szkoleniowo-Wypoczynkowy BALTICA sąsiadujący ze stadionem malutki nie jest.
Itd.
Innymi słowy wszystko co można było zespsuć w Zakopanem zostało już zepsute.
mana 2015-01-27 20:17:11
odklejony....tobie to się chyba mózg odkleił i został bezpowrotnie utracony
nie góral 2015-01-27 20:07:19
@harnas: "uorcyk, nie ośmieszaj się ;) akurat ty nie masz tu nic do powiedzenia.To ziemie górali, to ich ojcowizna i ty nie masz tu nic do gadania przybłędo" No widzicie "to ziemie górali" A jak to ziemie górali to jak Pan Sonik ma zamiar wybudowa galerię na ich ziemi? Siłą? Czy może ci górale wzieli kasę za tą łojcowiznę , którą tak niby kochają?
Odklejony 2015-01-27 19:43:23
A ja to jestem pełen uznania dla Pana Sonika. I gratuluję mu odwagi! Dziwię się mu jednak, że jeszcze chce inwestować w tę "zimową stolicę Polski", którą ostatnio można śmiało nazwać "całoroczną stolicą badziewia" i niemal wszyscy omijają ją wielkim łukiem. Jak czytam te komentarze, to myślę sobie, że raczej powinien uciekać jak najdalej, podobnie, jak reszta Polski. Proponuję też ustanowić specjalne prawo lokalne, które pozwoli inwestować tylko "swoim", w swoje - jedynie słuszne budy,
A na zakopiance, tuż za Poroninem zawiesić wielki łańcuch z kłódką i napisem: "Góralski Skansen - obcym wstęp wzbroniony"...
Choć nie, lepiej zawiesić go przed mostem w Białym Dunajcu, żeby wszyscy na własne oczy mogli się przekonać co to ta "góralszczyzna".
łoscypek 2015-01-27 19:33:35
Moi Drodzy, podzielam Wasze opinie i niepokoje.Sam uznaje , że powstanie takiej gigantomachiny w "Śródmieściu" Zakopanego może spowodować wielką rewolucję i oburzenie mieszkańców i krzywe spojrzenia niektórych przyjezdnych, którzy wzorem wcześniej wspomnianego Iwaszkiewicza przyjeżdżają oglądać " resztki " klimatycznego Zakopanego.Niemniej jednak za poprzednich władz nie udało zrobić się wiele dla miasta i regionu , więc może by siąść do wspólnego stołu , debaty publicznej i w oczach kamer ogólnopolskiej telewizji zapytać mieszkańców i przyjezdnych co tak naprawdę chcieliby w Zakopanem??? Na dzień dzisiejszy nie mamy jeszcze żadnej galerii handlowej, ale nie mamy również sali koncertowej tylko chuścianą izbę, Krupówki okupuje w kolejności: DG, WK, AS oraz ABC.We wszystkich tych miejscach znajdują się knajpy góralskie na jedno kopyto , które gryzą się niekiedy ze stylem architektonicznym pożydowskich kamienic, a podawane tam jadło bywa silnie niestrawne. Do wyboru mamy jeszcze "hamerykański" pasaż handlowy przy Krupówki Street 29.Były starosta AGM źle obliczył sobie kasę na estakadę i mu brakło na modernizację drugiej nitki , a jego z-ca AS uciekł w ramiona SŁ do Bukowiny Tatrzańskiej by zasilać armię urzędników i nie psuć statystyk w zakopiańskim pośredniaku. Wszystko to rozumiem , każdy walczy o byt , każdy chce ukręcić swoją "gołkę" na tym wspólnym ogniu, zasiadając choćby jako radny i prowadząc jednocześnie sieć słodkich sztucznych cukierni , gdzie ciastka, które są dziełem sztuki powstają z syntetycznego proszku z dodatkiem H2O. Ale jeśli możni tego regionu sami nie walczą o jego rozwój albo udają , że coś robią dla tego miejsca to pozwólmy prywatnemu inwestorowi wejść na nasz rynek z mega -projektem i upieczmy w końcu wspólnie z nim jego interes prywatny z interesem publicznym naszego ukochanego narodu , a nawet Świata. Zastanówmy się czy potrzeba nam 400 sklepów naraz w jednym miejscu , może wystarczy 100, fajny nowoczesny multipleks z 4 salami kinowymi , gdzie jedna z sal może pełnić funkcje upragnionej przez wielu sali koncertowej, stwórzmy w naszej galerii zadaszone korty do squasha, tenisa ziemnego, fajną ściankę wspinaczkową , salę fitness, kręgle, małpi gaj, symulator czy kawiarnię z dobrym prawdziwym ciachem tak jak to podawano kiedyś w zburzonym coctail barze, duży plac dla małych dzieci i inne ciekawe rzeczy , których w mieście jeszcze nie ma, a którym Zakopanemu potrzeba by wzrosła jego ranga jako miejsca kuturalno-sportowo-rekreacyjnego, a galeria mniejsza lub większa i tak niedługo powstanie i tak, czy to na miejscu Granitu czy w dziurze AS
brzydze się fałszem 2015-01-27 19:31:27
a mnie uorcyk to sie nóż w kieszeni otwiera na takie fałszywe mendy co wcześniej opluwały ze swoimi farbowanymi koleżankami całe Podhale i wszystkich górali a teraz tym samym opluwanym wielką miłość wyznajesz????
esek 2015-01-27 19:22:21
Nie jestem zwolennikiem takiej galerii ale krytyka to jedno a fatalny obraz tego co akurta tam i w okolicach dziury Stocha jest to druga sprawa. Nie bo nie to za mało powinny paść propozycje zamiast i warto wziać pod uwage fakt że poza Sokołem to wszystko tereny prywatne. To tak troszke dla otrzeźwienia
raf 2015-01-27 19:08:19
Powietrze zanieczyszczone, dojazd koszmarny, w górach tłok, drożyzna prawie tak samo wielka jak wszechobecne dziadostwo, zatem… wybudujcie sobie jeszcze galerię w centrum, to będę do Was przyjeżdżał na zakupy.
Thinker 2015-01-27 18:57:42
Naładował akumulatory na pustyni i chyba miał jakieś spięcie... Większej bzdury dawno nikt nie wymyślił! Boże widzisz i nie grzmisz!
ataeb 2015-01-27 18:52:18
Do ABSOLUTNIE NIE -może referendum,zebranie,pikieta możliwość zabrania głosu ?
Faktycznie siła w ,,kupie,, Najwyższa pora ZACZĄĆ COŚ ROBIĆ bo absurd goni jeszcze większy absurd,najpierw PKL teraz galeria za tydzień dowiemy się ,że Gubałówkę kupił obcy kapitał a my?! a my za parę lat nie będziemy umieli odpowiedzieć na proste pytanie naszych dzieci,,I CO ZROBILIŚCIE ABY ZAPOBIEC TEMU?????Chyba nikt nie chce się obudzić z ręką w nocniku?!
amarachi 2015-01-27 18:48:54
To ze w Zakopanym ma powstac wielka faleria tiglupota. Ale mampropozycje przyjedzcie do Rabki-Zdroj. W OBREBIE 4 KILOMETROW KWADRATOWYCH JEST 11SUPERMARKSTOW I MAJA POWSTAC JESZCZE 3,I RABKE NAZYWAJA MIASTEM DZIECI SWIATA
Absolutnie nie 2015-01-27 18:23:31
"cythru", "ataeb" - macie rację, tylko jak ratować to miasto?
Fibi 2015-01-27 18:20:35
rys _ własnie o tym samym pomyślałam :):) czy aby ten projekt Sonika obejmyje Kosciół, bo jeżeli nie to koniecznie trzeba go w tej galerii uwzględnić. :)
Makieta gór w 3D i i wogóle nie bedzie potrzeby wychodzić na swieże powietrze,, jeżeli to bedzie wszystko pod dachem. Nawet nie bedzie potrzeby walczyć ze smogiem w Zkopcu, bo tam bedzie świeże klimatyzowane powietrze i pogoda zagwarantowana.
abcd 2015-01-27 18:18:21
Sonik to blokers z Nowej Huty,on do celu pojdzie po trupach.Jak sie ma pieniadze ,to nie znaczy ,ze sie ma inteligecje.On w wieku 16 lat juz handlowal.Od kogo mial sie nauczyc zdrowego ,rozsadnego myslenia.Kasa,kasa ,kto ma pieniadze ten ma wladze.
czopek 2015-01-27 18:18:04
W Zakopanem, jak ktoś jest sceptyczny to znaczy że się zgadza. Taka gwara.
maja22 2015-01-27 18:16:31
Czytam te wypociny i nie mogę uwierzyć ,ze mamy taki durny naród.Dla Zakopanego nie jest ważne czy to góral czy ceper wypowiada się na ten temat.Wszyscy powinni jednym głosem mówić co jest dobre dla tego miasta.W żadnym kurorcie alpejskim nie jest możliwe budowanie tego typu obiektów...tylko u nas jest wszystko możliwe...liczy się tylko mamona ,kto ma więcej i kto więcej zarobi na tym małym miasteczku.Ludzie P.Sonika mówią,że co 25 lat powinno powstac coś spektakularnego...ale ja się pytam czy tym czymś ma być galeria handlowe...dla Zakopiańskich dzieci brakuje obiektów sportowych chociażby takich jak ścieżki rowerowe...niech ten pan zadba o czyste powietrze w Zakopanem jak tak kocha to miejsce.Ale on je będzie kochał tylko dotąd dopóki będzie czerpał zyski...
Góral z Trójmiasta 2015-01-27 18:07:26
Naprawdę ktoś uważa że coś takiego miałoby przyciągnąć turystów do Zakopanego ??? Raczej zniechęcić, takie obiekty są w każdym większym mieście w Polsce. A turyści przyjeżdżają przede wszystkim dla gór, góralszczyzny, klimatu itp. Nawet teraźniejsze Krupówki ze swoimi sieciówkami które są prawie identyczne w całej Polsce, raczej nie przyciągają, a co dopiero taki moloch.

Kogoś tu nieźle pogięło, jakem turysta :)
rys 2015-01-27 18:05:37
Poswieci sie projekt to przejdzie . Za to wybuduje sie kaplice z plebania na Kasprowym , bo kto sprzeciwi sie "wladzy" wladzy .
ps. "Kler przewodnia sila narodu" .
Fibi 2015-01-27 17:57:43
Ktoś wcześniej wspominał o referendum. ?
ps
Janusz wiesz, że czasem się z Tobą nie zgadzam, ale teraz pięknie to wyraziłeś .
Brawo dobra myśl.
cythru 2015-01-27 17:36:42
Ja uważam, że taki gigant to coś strasznego dla Zakopanego, po pierwsze robi się z tego Zakopanego jedna wielka tadeta zalana chińoszczyzną , czyli nic dobreg.... Czy Wy ludzie znacie historię Zakopanego a mianowicie chodzi mi głównie po co do Nas goście jeżdzili dlaczego ??? I wlaśnie zastanówmy się w którym kierunki ma się rozwijać Zakopane ... moim zdaniem to powinno być jako kurort , a nie jak każde inne miasto gdzie każdy ma to pod nogami... a druga sprawa co z ludźmi , gdzie rękodziło które było tak cenne ??? To jest straszne że to co MIELIŚMY bo tak wszystko zostało zaprzedane zostało utracone, i tylko dzieją się afery to o konie a dwa most w Dunajcu , brak wyciągów , Gubałówka tylko tyle się obecnie dzieje w Zakopanem i w powiecie .... LUDZIE Łączmy się , w kupie siła , róby coś , uratujmy jeszcze to malutkie co pozostało po Zakopanym , po Tym dawnym pięknym Zakopanem
Pawello 2015-01-27 17:19:32
Kiepski pomysł. Zakopane ma przyciągać turystów Tatrami i unikalnym charakterem. Do kolejnego w kraju centrum handlowego nikt nie przyjedzie.
Zośka I love you 2015-01-27 17:09:32
gdzie Pan zostawił inteligencję Panie Biznesmenie? na pustyni?
esek 2015-01-27 17:05:15
Miastu niezbędna jest koncepcja i plan. Do miejscowości turystycznych goście przyjeżdżają przede wszystkim dla wypoczynku i temu powinna byc podporządkowana polityka miasta. Najpierw relaks i rozrywka, handel moze byc wyłącznie dodatkiem. Jakie straty w zdrowych usługach noclegowych uczyniła wolna amerykanka apartamentowa juz wiemy, Wszelkie tego typu inwestycje w mieście już obstąpionym przez Biedronki powinny byc obwarowane dodatkowymi inwestycjami. Jeśli wielki gabaryt to ok ale dodatkowo park z siłowniami, ścianki wspinaczkowe czy inne tego typu atrakcje. Wiem , ze nie da się wszystkiego zakazac ale choc zróbny cos z korzyścia dla pozostałych. Jeśli Sokół ma byc zaanektowany to niech pełni dodatkowo funkcję koncertową i konferencyjną itp itd
pejsy się prostują 2015-01-27 17:02:06
- dojazd do Zakopanego bez korków
- czyste powietrze (wysokie kary za palenie śmieci w piecach)
- Zakopane bez szpetnych reklam
- wyremontowany dworzec
- wyciągi narciarskie ( bo zostaliśmy za Białką w głębokiej d....)
to są zajeb...e pomysły (potrzeby )a nie jakąś galeria

A nawiasem mówiąc czy nie można tej galerii wybudować w Izraelu?
harnaaś 2015-01-27 17:00:32
uorcyk! ty już pomogłaś.....w wytępianiu koni z Podhala
harnaaś 2015-01-27 16:57:46
Sonik, w Krakowie sobie buduj co chcesz, od nas wara!!!!
Klara 2015-01-27 16:55:38
No Janusz, brawo!
harnaaś 2015-01-27 16:50:49
uorcyk, nie ośmieszaj się ;) akurat ty nie masz tu nic do powiedzenia.To ziemie górali, to ich ojcowizna i ty nie masz tu nic do gadania przybłędo :/ i daruj sobie nagłe porywy miłości do górali (kochani - buuuhahaha). Weź sobie to "kochani" i wsadź głęboko w d**e obłudnico
ataeb 2015-01-27 16:50:00
Kochani
Tak sobie czytam te wpisy i myślę,ba..nawet czuję zadowolenie ,że nie jestem sama
przeciwko dewastacji Zakopanego ale czemu mam przeczucie,że chcemy jak najlepiej a wyjdzie JAK ZWYKLE.....Może najwyższa pora zjednoczyć siły i mieć wreszcie jakiś wpływ na przyszłość naszych dzieci.....
Pozdrawiam
Mięguszowiecki 2015-01-27 16:49:03
Zakopane umarło architektonicznie już kilkanaście lat temu. Przyszedł wielki biznes z wielkimi pieniędzmi i kupił sobie wszystkich i wszystko i Galeria też powstanie bo politycy mają w d..., są zdeprawowani i łasi na pieniądze. Teraz Kur....My jest nadal aktualne i nic na to nie wskazuje aby się miało zmienić.
los plajtos 2015-01-27 16:48:34
jeżeli Jędrek odsprzedał działki Sonikowi to zaciska powoli sznur na swojej szyi.
Pytam się kto będzie chodził po tych galeriach.
Poza sezonem pustki nawet na Krupówkach a w sezonie zdecydowanie ludzie łażą tylko Krupówkami nawet nie chce im się skręcić do pasażu Curusia.
Bidoki w tych sklepach ....mignie się miesiąc a czynsz trzeba płacić i to nie mały
janusz522 2015-01-27 16:46:32
Mam nadzieje ze nie pozwola cwaniakowi Sonikowi wybudowac jakiegos molocha w turystycznym miasteczku zeby sie dorabial i na rajdy jezdzil kosztem utraty "klimatu" ktory i tak juz Zakopane nie ma .Broncie Zakopanego przed takiego typu cwaniakami !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S I jeszcze PKL trzeba jakos odzyskac !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beata Słama 2015-01-27 16:38:53
To chyba jakieś żarty.Galeria ma przyciągnąć turystów? Ma być atrakcją? Zakopanemu niepotrzebna jest galeria, tylko cisza i czyste powietrze.
precz z galerią 2015-01-27 16:33:59
panie Sonik coś się Pan uczepił tego Zakopanego,
Czy turysta przyjeżdża tutaj żeby chodzić po galerii!?
Mają galerie w swoich miastach ,które dogorywają .
Takie pomysły nie maja racji bytu, wystarczy spojrzeć na pasaż (świeci pustkami)

Hej włodarze, macie wy rozum ...czy znowu mośki rozdają karty??
Matt Z_ne 2015-01-27 16:32:48
To co napisała @ela-podhalanka oraz goral_1313 idealnie obrazuje mentalność Polaka zaściankowca. Dla tych osobników galeria handlowa to jest atrakcja turystyczna. Czy tacy ludzie w ogóle myślą przed napisaniem czegoś?

Cytuję:

"Bardzo dobry pomysł. Skoro Zakopane nie da się rozwinąć rekreacyjnie ( zamykanie tras narciarskich ) to przynajmniej niech będzie nowocześnie. Teraz nie ma po co jechać, Krupówki znam na pamięć - same małe ciasne i drogie knajpy. Byłaby konkurencja dla Białki, do nich na narty a do Zakopca na zakupy."

Droga Elu-Podhalanko, nie pisz już nigdy nic więcej w internecie no chyba, że będziesz komentować coś na stronach "Faktu" a propos kolejnej operacji plastycznej jakiejś celbrytki. Z Białką chcesz konkurować galerią handlową? A czy Tobie się wydaje, że wszyscy ludzie, którzy tu przyjeżdżają nie mają większych galerii u siebie?
Dla Ciebie to najważniejsze bo wreszcie mogła byś poruszać się w "oparach zachodu".

Kolega @goral_1313 również uważa galerię handlową za atrakcję turystyczną tak jak by nie było innych w Polsce.

Co za ludzie...
bogdanfolk 2015-01-27 16:30:07
Zdjęcie roku 2015 dla Młodego Jureckiego .ciotka od blokowania Zakopianki

i rafał S. od galeri .Tytuł :"Skąd tyle w was nienawisci do Zakopanego"
??? 2015-01-27 16:18:29
Oczywiście to był żart! Panie Sonik, małe dziecko Panu powie w co należy inwestować w Zakopanem!
mieszkaniec podhala 2015-01-27 16:10:44
powinno być referendum, kto za tym koszmarkiem , a kto przeciw
RaMaK 2015-01-27 15:54:23
Najwyraźniej pieniądze zabijają zdrowy rozsądek. Jechać do Zakopanego, żeby chodzić po jakiej galerii handlowej, od których roi się we wszystkich miastach? O większej głupocie nie słyszałam. Nawet w najgorszą pogodę nie chciałabym spędzać tam czasu. Dość tego mam na co dzień w swoim mieście. Żałosny pomysł, nadający się wyłącznie do zbojkotowania. Jeśli pan Solnik cierpi na nadmiar kasy, to niech zainwestuje w zdrowo pojętą ochronę przyrody, czy podtrzymywanie góralskich tradycji - to jest to, co przyciąga turystów do Zakopanego.
??? 2015-01-27 15:48:35
W sezonie zimowym Zakopane gwarantuje TRZY dni atrakcji - skoki narciarskie. Czemu by poza sezonem (trzydniowym) nie "skoczyć" do galerii!
cobra 2015-01-27 15:42:20
Jak paru ludzi,potrafi zdewastować tak piękne miasto,gdzie dawno było zaszczytem do niego przyjeżdżać...ale tak się dzieje z całym naszym pięknym krajem..Polską...
scurvy 2015-01-27 15:40:41
najwazniejsza jest polskośc--zatem-husaria,mieszko pobozny,surmy i zeby wanda sruuu do dunajca,,,oscypek-rzecz istotna,bo jestesmy sola tej pizzy---nie bedzie galeria nam galerzyła dakaem gdy my z oscypkiem i bundzem , i rzec\z jasna rzebione kusze--pamietam knajpe " popularana"--tamze były prycypia
NIE dla galerii Sonika! 2015-01-27 15:29:05
To jakieś żarty - kolejna galeria przy Krupówkach?! czy się mylę, czy to już trzecia by była. No bo jedna już wyrasta, druga też na końcu Krupówek...
bolek 23 2015-01-27 15:20:06
Wreście coś większego niż klocek na jednej działce. Zakopane to miasto w którym inwestor zamyka się na jednej działce budując niewielki budynek. Rozwiązanie Pana Sonika pokazuje rozmach w inwestycjach, budowanie obiektów na wielu działkach. Jest to dobry przykład urbanistyczny z którego powinni brać przykład inni.
Wspólna budowa właścicieli sąsiadujących działek obiektów budowlanych pozwala na maksymalne wykorzystanie terenów budowlanych.
uorcyk 2015-01-27 15:07:57
a martwy sezon wystarczy odpowiednio zagospodarowac. Przeciez w Austrii martwy u nas sezon zapełniaja narciarze min z Polski, przyjezdzajacy na tańsze szusowania. Dlaczego, mimo ze u nas snieg na KW lezy do konca kwietnia sezon martwy sie wydł€ża? a bo to juz zasluga braku wlasciwej promocji miasta w tym wypoczunku zimowego , co zawdzieczamy panu Kaweckiemu .. Jak slysze te pomysły o zamianie celów - z turystyki i wypoczynku na "zakupy" i szwendanie sie po szlakach galerii to sie noz w kieszeni otwiera wobec tych , co takie argumenty wysuwają !
uorcyk 2015-01-27 15:04:28
dobrze ze sa jeszcze myslacy ludzie, którzy widza dalej niz przez przymat łatwych zakupów w galerii Sonika. Dziekuje wam za to kochani !
DA 2015-01-27 15:02:52
Jeśli zgodzicie się na tą inwestycję, to będzie najgorsza rzecz jaką możecie zrobić swojemu miastu. Zaczną padać małe sklepy, lokalni przedsiębiorcy stracą pracę. Brońcie się od tej zarazy jak możecie i nie wierzcie w "wygenerowane nowe miejsca pracy". To jest niestety mit.
ataeb 2015-01-27 14:55:38
Po co pytacie o naszą opinię na ten temat?!
I tak o wszystkim decyduje się pod stołem lub przy stole..bez nas..
Jedni sprzedają Polskę, drudzy grabią....
Dziadowie walczący o wolną Polskę przewracają się w grobie....
Panie Sonik,Panie Majcher GRATULUJĘ!!!!Pomysł na miarę nagrody Nobla!!!!
Inwestujcie w kolejne knoty,,juz i tak sięgamy dna!wystarczy wychylić ze swoich wypasionych willi i rozejrzeć się....no tak tylko trzeba jeszcze Boga poprosić o,,dobry wzrok,,Boże, proszę! nie odbieraj ludziom rozumu.....
pusta kieszeń czy napchana 2015-01-27 14:54:58
ani to Paryż ani Dakar, PO prostu Andy absurdu o smaku pustyni....Pusta kieszeń czy napchana, czy na cześć Wiktorii - i tak umrzyć trza!! Po co PO sobie takie pamiątki zostawiać ?
LadyInRed 2015-01-27 14:52:17
Niech sobie galerie w Wawie stawia a nie w Zakopanem. Kto w ogóle dopuszcza do stawiania tam galerii....Krupówki to teraz totalny jarmark. Nawalone jak u cyganki w tobołku.
Galerię, tfu! Żeby jeszcze pieniądze z nich szły do naszych polskich kieszeni, ale gdzie tam! Dajmy zarobić innym.

Nie dość że niszczą Zakopane, to jeszcze wyprowadzają kasę. Sonik ma za mało? Nie sądzę. Niech się zajmie czymś bardziej użytecznym.
ataeb 2015-01-27 14:23:03
Milionerzy czy wam ta wielka kasa mózg i rozsadek wyprała???/
Jak można planować w tak małej mieścinie
takie molochy....Panie Sonik,Panie ,,były,,burmistrzu,,możecie wystąpić o nagrodę w kategorii najbardziej durnego i przestarzałego planu....wystarczy popatrzeć na Kraków ,który mógł się kiedyś pochwalić starymi kawiarenkami,restauracjami,małymi sklepikami z duszą ,z historią....co się stało? kilku biznesmenów,pazernych egoistów pomyślało tylko o własnej d.....zainwestowało lub zezwoliło na galerie,w których i tak wszyscy ledwo ,,zipią,,bo ewentualni klienci sprowadzają się do oglądania wystaw lub przeczekaniu na pociąg np.w Galerii Krakowskiej....
Nam potrzebne są ....Sala koncertowa,sala sportowa,dworzec autobusowy i kolejowy bo obecny straszy...kino,multikino,lodowisko dostępne dla zwykłego śmiertelnika,parkingi z których zysk czerpało by miasto a tym samym mieszkańcy,lepsze drogi,zabezpieczenia przed powodzią,hydranty z wodą w razie pożaru... wyciągi też o pomstę wołają ...mam dalej wymieniać???Po co i tak o wszystkim zdecydowaliście sami, pewnie jeszcze przy kielichu....Jedni sprzedają Polskę,wy rujnujecie dziedzictwo przodków ,którzy oddawali własne życie za POLSKOŚĆ...OPAMIĘTAJCIE SIĘ!!!!Tworzycie sobie biznes plan na 500 lat a tu lada moment trzeba się będzie żegnać z tym padołem....może już czas na refleksję?! W życiu najważniejsze wartości to BÓG,OJCZYZNA I RODZINA a poczucie GODNOŚCI I HONORU świetnie się z tym łączy...Boże nie odbieraj ludziom rozumu...proszę!!!!
goral_1313 2015-01-27 14:17:59
Jestem za.
1. Będzie to atrakcja turystyczna w mieście - chyba jedyna bo jak na razie nikt nie pomyślał o tym żeby zrobić coś dla turystów poza noclegami.
2. Szpetne Krupówki same się zmienią i nie będzie potrzeby wprowadzać parku kulturowego - (kto będzie chodził po wietnamskich slamsach jak może iść do pięknej galerii ...)
3. Tak wielka inwestycja musi być poparta reklamą i marketingiem tak miasta jak i galerii a biuro Promocji Zakopanego może się czego nauczy jak się to robi a może się w końcu samo rozwiąże
4. Odrzucając taką inwestycję - będziemy kolejne lata tylko narzekać i narzekać i szukać innych zajęć bo wynajmować pokoi nie będzie komu.
5. jak ktoś chce inwestować w tym mieści raczej powinniśmy zrobić wszystko aby go nie zniechęcać bo drugiej szansy może nie być
ela-podhalanka 2015-01-27 14:16:20
Bardzo dobry pomysł. Skoro Zakopane nie da się rozwinąć rekreacyjnie ( zamykanie tras narciarskich ) to przynajmniej niech będzie nowocześnie. Teraz nie ma po co jechać, Krupówki znam na pamięć - same małe ciasne i drogie knajpy. Byłaby konkurencja dla Białki, do nich na narty a do Zakopca na zakupy.
Poznaniak 2015-01-27 14:13:24
Krótko, upadek drobnego handlu w mieście, zrujnowani miejscowi drobni podatnicy a Poznań nie zyskał NIC sensownego, bo czym są drobne kwoty płynące z podatków płaconych przez CH? Bez eliminacji CH nie odzyska się dawnego klimatu handlowego gdzie był kontakt ze sprzedawcą któremu zależy, bo klient kontaktował się z firmą rodzinną. Dziś jest kontakt z postawioną przy regale studentką czy maturzystką która jakoś się stara ale widać że to robota tylko na chwile bo ile można siedzieć na śmieciówce? Do tego CH to odkurzacze do pieniędzy, wysysają je z regionu i wysyłają gdzieś w świat, a potem region nic z nich nie ma. Ratujcie swoje miasto i nie pozwólcie go zniszczyć przez centra handlowe, zobaczcie jak upadły poznańskie ulice handlowe - to samo stanie się z np Krupówkami i okolicami.
toty 2015-01-27 14:05:37
prawnik21 - najwyraźniej niewiele wiesz o Zakopanem.
scurvy 2015-01-27 14:01:43
przytocze wypowiedx iwaszkiewicza z roku ,bodajze 1932--dlaczego pan nie przyjeżdza do zakopanego? dlatego że nie ma juz tam tych samych miejsc ani tych samych ludzi.poza tym,,,jaki styl zakopianski> nigdy go nie było i nie bedzie,,,estetyka plemienna plemienia ogranicza sie do wybudowania pensjonatu w stylu..."coby ze styry pekaesy sie zmiesciły " plus czajnik
akm990 2015-01-27 13:49:47
jak tak czyta te wpisy na temat , że galeria zmniejszy ruch na Krupówkach to mi się śmiać chce , bo tylko zagospodaruje te nieużytki , nawet przykłady innych miast mnie nie przekonują , bo jak porównać tamte do miasta turystycznego

przy okazji wspomnie o tym ,że ten sławny krater koło oczka to tuż tego roku zabudują , a tam to taki większy dom handlowy , tak samo gdzie tylko się da i są atrakcyjne miejsca powstaje nowe stragany jak targ pod Gubałówka , góra Gubałówki pod skocznią i wiele innych miejsc
Antyk 2015-01-27 13:40:02
Co za bajdurzenie o jakimś klimacie architektonicznym Zakopanego. Gdzie on jest ? Tuż obok tej projektowanej koncepcji Sonika stoi przy wyremontowanym placu nowy budynek w stylu synagogi czy bizantyjskim to już architekt powinien wyjaśnić. Przy skręcie na Antałówkę stoi kloc szerszy u góry niż u dołu zaprojektowany podobno przez młodego Bułeckę i tych perełek architektonicznych można wymieniać wiele od początku XX wieku. To już wtedy Zakopane wykupywane przez przyjezdnych zaczęło być zabudowane w stylu: "Każdy Wuj, na swój strój". Próbowali z tym walczyć cepry przede wszystkim Witkiewicz proponując "Styl Zakopiański". Ale wtedy i dziś dla większości najważniejsza jest kasa. Bo taki kloc daje większą powierzchnię. Uczciwie trzeba przyznać, ze nie wszyscy są tacy. Wielkie dzięki dla właściciela z ul. Jagiellońskiej, który odremontował w stylu Zakopiańskim budynek a jest tam teraz restauracja. Wybudowana obok galeria też nie odrzuca swoim widokiem. Tragedią jest, że niektórzy rodowici górale nie mają wstydu i też budują takie badziewa. A co do koncepcji Sonika to mam nadzieję w Towarzystwie Sokoła, że nie da się wciągnąć do tego projektu.
nie dla galerii 2015-01-27 13:39:00
Dobre zabójstwo małego, lokalnego handlu nie jest złe. Galeria weźmie na smycz lokalnych handlarzy i będzie dyktować im ceny najmu. Miasta holenderskie i niemieckie już dawno odrobiły tę lekcję. My jesteśmy jeszcze na etapie zachłyśnięcia blichtrem centrów handlowych.
prawnik21 2015-01-27 13:35:44
@toty, no to według ciebie : ziemię sprzedali marsjanie, płaczą mieszkańcy Gdańska i w Zakopanem nie ma górali? Gratuluję logiki.
toty 2015-01-27 13:27:43
@prawnik21 - dobry prawnik najpierw ustala fakty. Dowiedz się najpierw kto sprzedał, kto płacze, a w końcu ilu jest "górolicków" w Zakopanem.
Emil 2015-01-27 13:27:08
Czy będzie msza na Kasprowym dla miłośników luksemburskiej firmy czy z innych Caymanów ? Czy PAnSONIC przyjedzie ?
??? 2015-01-27 13:23:56
Pseudonim: vi174 2015-01-27 13:08:11
To Fakt że galeria zmusi handlowców na krupówkach do obniżenia cen i bardzo dobże miasto potrzebuje takiej inwestycji i trzeba tylko przyklasnąć.

Naucz się poprawnie pisać, a potem się wypowiadaj!
mieszkaniec podhala 2015-01-27 13:23:40
już teraz Zakopane, to architektoniczny koszmarek.Powinien być zakaz budowania w innym stylu, niż w zakopiańskim i jakoś to ogarnąć.Teraz to plątanina byle jakich
budynków , bez planu.Mam wrażenie, że w Zakopanem każdy buduje jak i co chce.
totalna samowola .Miasto jest brzydkie.Taki moloch całkiem go oszpeci
prawnik21 2015-01-27 13:18:57
a kto temu panu sprzedal ziemie , górolicki? Zawłaszczył sobie czy ukradł? Sprzedaliście wy i kasę wzięliście a teraz płaczecie? Przeca to wasza łojcowizna była, jak mogliście?.Pan Sonik na swojej ziemi może budować co chce i tyle.
toty 2015-01-27 13:17:04
Mam pomysł - może p. Sonik przykryłby dachem bloki na Łukaszukach i tam zrobił galerię, a mieszkańcom niech wykupi mieszkania w apartamentowcach - na pewno wystarczy dla wszystkich. Chyba wszyscy byliby zadowoleni.
Emil 2015-01-27 13:17:01
Tam na rogu vis a vis Jędrusia,gdzie kiedyś była biblioteka stoi pierwszy a co za tym idzie najstarszy murowany budynek w Zakopanem.

Czekam na tą chwile kiedy radni z burmistrzem będą, cytuje klasyka:"dźwigać ręce" w głosowaniu za zmianą planu zagospodarowania.
Kamilos 2015-01-27 13:12:48
Pani Małgosiu, ja tylko przypomnę, że tacy "przyjezdni Zakopiańczycy" zrobili z Zakopanego miasto z jakąś historią, kulturą i stylem. To dra Chałbiński, Zamojski, Witkiewicz... Ks. Stolarczyk... Pozdrawiam
vi174 2015-01-27 13:08:11
To Fakt że galeria zmusi handlowców na krupówkach do obniżenia cen i bardzo dobże miasto potrzebuje takiej inwestycji i trzeba tylko przyklasnąć
JJ 2015-01-27 12:59:15
Lepiej żeby Zakopane nie musiało odrabiać lekcji wielu polskich miast, w których tego typu "inwestycje" zabiły nie tylko krajobraz, ale też lokalny handel i życie na ulicach. Powstało już na ten temat sporo badań. Wielkie galerie handlowe to przeszłość. Powinno się stawiać na lokalny handel i rozwój przestrzeni miejskiej.
Malgosia 2015-01-27 12:57:26
Koszmar! Zakopane zmienia sie w nic nie znaczace i zwykle miasto bez tradycji , bez historii, bez specyficznego wizerunku, bez poszanowania ojcowizny i folkloru....Rozmie, ze przyjezdnych pseudo Zakopianczykow to nie interesuje, ale smutne, ze czesto sami rodowici Zakopianczycy robia na tym interes jak na wlasnym g.....Urodzilam sie tutaj, pamietam brukowane Krupowki, zalesione ulice, stukot dorozek lub dzwoniki saneczek..... Czy juz naprawde CZAS UMIERAC??????? Zakopane to zlepek wstretnych czesto apartamentowcow lub nieskonczonych obrzydliwych budow (np.skrzyzowenia Sienkiewicza i Kosciuszki brrrrrrr.........)
Pozdrawiam wszystkich ktorzy chca aby Zakopane NIE MIALO GALERII a ciesza sie z odrodzonego Kmicica.....
Malgosia Wieden
toty 2015-01-27 12:56:52
* Teraz doczytałem,, że "Sokół" rzeczywiście zostaje "pożarty" :(
Emil 2015-01-27 12:55:53
Prawda jest taka że jak sie dogada z ludźmi a się dogada bo sypnie kasą to wybuduje co chce.
Skoro syn samego burmistrza wybudował nielegalnie schody na Krupówkach nie bojąc sie konsekwencji to co tam jakiś Sonic ....

Ciekawy jestem opinii obecnego Burmistrza, czy powie coś konkretnego czy będzie się jąkał że on jest przeciw ale może też troche za ....
Urbino 2015-01-27 12:55:06
Faktycznie, postawienie przerośniętego pstrokatego klocka o architekturze hali produkcyjnej przy głównym deptaku to cudowny pomysł. Inwestor będzie zapewne obiecywał miejsca pracy, i łechtał nas spełnieniem megalomańskich wizji, nowych marek, itd, powstaje jednak kilka uwag:
- Czy turyści, z których większość to mieszkańcy największych w Polsce aglomeracji, posiadających wielokrotnie większe galerie rzeczywiście będzie chciała przyjeżdżać do Zakopanego,żeby zobaczyć to samo w wersji mini? Czy będą chcieli łazić po takich samych sklepach, jakie mają u siebie? No wypoczynek pełną gębą!
- Jaki miałby być sens w niszczeniu obiektów o walorach zabytkowych (ja już omijam fakt ochrony konserwatorskiej), jak np. Sokół, czy strażnica, które są dla turystów magnesem, i jednym z ostatnich powodów dla których warto przyjechać właśnie do Zakopanego, a nie do byle wioski położonej w górach, gdzie jest czyściej i można pojeździć na nartach?
- Przecież jedynym targetem tej galerii nie może być tyci tyci 60-cio tysięczny powiacik, którego większość mieszkańców utrzymuje się poniżej średniej krajowej, a spora część dostaje 6-7 zł na rękę za stanie przy grillu, tylko właśnie Ci turyści, którzy przyjeżdżają z zasobnymi portfelami. Naprawdę, duży jest sens w tym, żeby dawać im kolejny powód do omijania Zakopanego.
- Wierzę w to, że analitycy Sonika oszacowali ryzyko na tyle nisko, że rzeczywiście opłaca się mu postawić tę galerię. Warto jednak pamiętać, że rynek to gra o sumie zerowej (zwłaszcza, jeśli lokalną gospodarkę napędza turystyka) - żeby Sonik zyskał, inni będą musieli stracić. Innymi słowy - ograniczymy zyski lokalsów, a zyski Sonika wyjadą za nim w Polskę. Tyle będzie z pieniędzy zostawionych 'u nas' przez turystów.
- Oczywiście warto też zauważyć jak zmieni się sytuacja na rynku pracy - owszem, w nowej galerii powstaną nowe miejsca pracy, ale przez ograniczenie przychodów konkurencji miejsca pracy zapewniane przez nich znikną.

Jeśli powstałaby taka galeria, to pewnie znalazłyby się osoby które by się ucieszyły ("ale jestem zaglebisty, mam galerię w mieście!"), albo zyskały (głównie inwestorzy), jednak prawda jest taka, że tylko potęgowałaby ona i tak już przerośnięty bajzel w tym mieście.

Na całe szczęście przy obecnym MPZP taki obiekt nie może powstać. Do tego potrzebna jest zmiana studium, a to jak najbardziej można zablokować, dlatego inwestor będzie zapewniał ze wszechmiar, że ta galeria to dobro narodowe, którego wpływ na szczęście narodu będzie porównywalny z odzyskaniem niepodległości. Radzę się przygotować.

Pozdrawiam.
toty 2015-01-27 12:49:45
Mnie najbardziej razi brak szacunku dla istniejących budynków i ich otoczenia. Z wizualizacji w TP wynika, że znikną lub zostaną wchłonięte ważne historycznie budynki, np. kino "Sokół" czy kamienica naprzeciwko "Jędrusia". Gdyby do tego doszło, to byłby skandal.
Osobiście wolałbym, żeby Krupówki i ich otoczenie zachowały swój dawny (niestety już utracony) charakter, ale rozumiem, że rozwój jest nieunikniony, a ze względów ekonomicznych konieczny. Niemniej galerii w tej skali zdecydowanie jestem przeciwny. Nie mam sklepu na Krupówkach, więc nie wypowiadam się na temat wpływu na lokalny handel (trudno się spodziewać, że będzie pozytywny), mam jednak nadzieję, że w inwestycji Sonika będą nie tylko butiki i market, ale jakieś sensowne centrum rozrywki. Niestety nie spodziewam się, że znajdzie się tam miejsce np. dla hali widowiskowej...
Włodek 2015-01-27 12:48:06
"seudonim: Fox11 2015-01-27 12:36:00
Jestem za.
Zakopane musi się rozwijać i iść do przodu. Zaniedbane budynki tzw. zabytki, szpecą tylko okolice.
Stokrotne TAK"


Stokrotnie TAK! Zabytki na świecie w ogóle są niepotrzebne! Wróćmy do dobrej tradycji PRL gdzie burzono wszystkie zabytki i stawiano piękne, nowe, betonowe, pachnące bloki. Jak to rozruszało gospodarkę! Cementownie szły pełną parą, klasa robotnicza zwoziła wapień, zrzeszenia transportowców woziły i woziły. Burzyć stare, stawiać nowe! A co?! Zakopane to wieś, żeby wsiowe dachy zakopiańskie konserwować? Zburzyć i na wszystkich domach płaskie na piętro nabudować!

Handel na Krupówkach? A po co? Handlarzy do fabryk materiałów budowlanych i na obsługę do sklepów w centrum handlowym zagonić!

W Zakopanem brakuje miejsc parkingowych. To się Krupówki świetnie na parking dla centrum handlowego nadadzą!

A i krajobraz zyska. Teraz gdzie nie spojrzysz to tylko Giewont albo Gubałówka. Wejdziesz na Giewont albo Gubałówkę i pustka, jakieś chatynki drewniane jak za Króla Stasia. Jedyne co widać to hotel Kasprowy Mercure. A tak? Wreszcie będzie na co popatrzeć!!!

Nie wsiowieć! Miasto budować! Urzędnicy i architekci skasują prowizje.
uorcyk 2015-01-27 12:47:14
To nie jest tylko pytanie czy budowac galerie Sonika ale i znacznie powazniejsze- jakiego Zakopanego chcemy w przyszlosci. Czy ma to być miasto- kurort z terenami rekreacyjnymi, miasto twórców i sportowców czy mekka galerianek , zakupocholików, tirów z dostawami towarow oraz apartamentowców? Otoz ja temu projektowi mowie stanowcze NIE. Sklepow , biedronek i apartamentowcow mamy juz wystarczajaco wiele, żeby zapewnic zaopatrzenie mieszkancow i turystow . Jesli pan Sonik chce byc zbawca Zakopanego, niechaj inwestuje w rozwoj infarstruktury narciarskiej np na polnoc od Gubałowki a nie niszy to miasto do końca. Jest to szczegolnie perfidne, ze sam przeciez wie, jak takie centra handlowe dzialala negatywnie na mlodziez ( wagary, galerianki, prostytucja) czemu zapobiega w Krakowie w postaci finansowania centrum u Siemachy.
Natomiast niestety, te jego wigilie w Witkacym, msze na Kasprowym czy czyste Tatry okazaly sie byc tylko sciema dla budowania klimatu dla tej inwestycji ? Jesli by mu zalezalo na Zakopanem, to nigdy by takiego pomysłu miastu nie chcial "zafunodwac" a miejsc w Polsce z widokami na podobne zyski jest jeszcze sporo...
kubag 2015-01-27 12:43:04
Budowa tego grzmota to najlepszy krok w stronę kompletnej dewastacji struktury Zakopanego. Tego typu obiekty niszczą życie miast, wysysają z nich ludzi, doprowadzają do upadku główne i reprezentacyjne ulice (Św. Marcin w Poznaniu, Marszałkowska w Warszawie, Piotrkowska w Łodzi). Jednym brutalnym pociągnięciem niszczą delikatną miejską tkankę tworzoną przez dziesięciolecia. Im mniejsza miejscowość, tym większe zagrożenie niesie tego rodzaju inwestycja. A budowa czegoś takiego w Zakopanem, którego największą wartością był jeszcze do niedawna unikalny charakter i legenda najważniejszego zimowego kurortu to po prostu zbrodnia dokonana na dziedzictwie materialnym i duchowym.
Fox11 2015-01-27 12:36:00
Jestem za.
Zakopane musi się rozwijać i iść do przodu. Zaniedbane budynki tzw. zabytki, szpecą tylko okolice.
Stokrotne TAK
Qmosia 2015-01-27 12:35:34
Chyba juz ich calkiem porabalo z tymi galeriami i gigantomania. Z nadmiaru pieniedzy jednak na leb wali .Jesli ktos na to zezwoli to bedzie zabojca Zakopanego.Nigdzie na zachodzie takich rzeczy sie nie wyprawia , Za miasto do Szaflar na rownie jak ich zechca. W Poroninie na stadione jest wolne miejsce , beda kumoski mialy blizej.
ghost buster 2015-01-27 12:33:06
Tragedia! Ta galeria wyssie handel z Krupówek.
Niech ktoś zatrzyma tego potwora!
Emil 2015-01-27 12:32:12
No to wyszło szydło z worka... Msze na Kasprowym dla miłośników szczytu to była przykrywka dla miłośnika betonowania Zakopanego.
PanaSonic idź Pan z bratem europosłem i betonuj Pan Bruksele.

Przywizołeś Pan do Polski knajpe z brgerami i galerie handlowe nad którymi pomstuje Kościół , większość rodziców , nauczyciele.

Daj Pan żyć !
Matt Z_ne 2015-01-27 12:30:57
Kompletnie poroniony pomysł. Szkoda nawet podawać argumenty dlaczego bo to nawet średnio rozgarnięci ludzie wiedzą.

Jak to powiedziała Pani Wolak, gigantomania człowieka oderwanego chyba od rzeczywistości po tych upałach w Ameryce Południowej...
petrus 2015-01-27 12:24:17
Najprawdopodobniej, jak to zwykle bywa, jest znaczna różnica między wizualizacją, wyobrażeniem , a realną realizacją przedsięwzięcia. Spory opór różnych środowisk, w tym i tych, które dbać powinny o stan substancji zabytkowej ale też i zajmujących się dzialnościa gospodarczą w tym rejonie nie moga optować "za" koncepcja, ale i tu argumenty są róznego rodzaju.... wszystko wygląda na wieloletni plan sporów i niesnasek...a jedynie dlatego, że ktoś chcialby dokonać rewolucyjnej przemiany. Z pewnoscią powstający kiedyś budynek Poczty na skrzyżowaniu Kościuszki - Krupówki czy inne obiekty nieregionalne budziły nie mniejsze emocje..... Sama koncepcja porządkująca określony obszar w Centrum Zakopanego jest ze wszech miar godna pochwały dyskusyjna jest metoda, zakres i wiele szczegółów. natomiast przy okazji tej dyskusji i omawiania pomysłu... pojawi się szereg różnych, mniej lub bardziej prawdziwych zarzutów, pomówień i rzekomych lub prawdziwych teorii o spiskowaniu "przeciw".... Za próbę przebudzenia Miasta należy i wypada Sonikowi podziękować. O budowie obiektu( de facto zespołu obiektów) trzeba rozmawiać ale nie lękać sie zmian , nawet jeśli wyglądać mogą na wykraczajace poza dotychczas uznawane za normę.....natomiast kwestia jakości estetycznej czy spodziewane rezyultaty w postaci " zabijania" biznesu , lub jego rozkwitu pod jedną opieką są zdecydowanie przedwczesne...
Wcale nie tak dawno, bo raptem 40 lat temu, budowany przez Jugosłowian "wówczas hotel Kasprowy) również miał zwolenników i przeciwników i wszelkie opinie podlegały weryfikacji, a ocenne jest czy był to pomysł dobry czy niekoniecznie
Fibi 2015-01-27 12:23:25
Może Sonik niech dachem przykryje całe Centrum Zakopanego będzie ciekawiej.
Taka Galeria nie tylko zbije handel,ale i zepsuje klimat Zakopanego. Co z tego, że na tyłach budynków może i jest bałagan niech sam właściciel zadba o to.
Zakopane ma być miastem Galerii, czy miastem Folkloru.?
Może takie pytanie należałoby zadać
Niedługo dojdzie do tego, że biura turystyczne będą organizować wyprawy do wiosek góralskich :) aby turyści zobaczyli codzienne życie Górali. Jak wszystko zostanie zagospodarowane na czyjąś modę. !!!
Absolutnie nie 2015-01-27 12:14:47
Po co taki moloch w środku miasta. Zakopane powinno utrzymywać klimat miasteczka a nie przeistaczać się w betonowy moloch. Już i tak zaśmiecono nas apartamentowcami, nie wspominając o tym, że nie wiadomo ile jeszcze nowych budynków wyrośnie bo nasi rządzący wydają zgody na te molochy bardzo lekką ręką. Niszczy się lokalnych mieszkańców którzy żyją z wynajmu kilku pokoi w swoich domach na rzecz nabijania kieszeni przyjezdnym deweloperom. Kolejny krok to widzę zniszczenie lokalnego handlu.
Przeciwnik 2015-01-27 12:07:16
Taka galeria handlowa to śmierć Krupówek. Galeria handlowa zawsze działa jak odkurzacz, który zasysa pieszych (klientów) z ulic handlowych.
kalula 2015-01-27 12:05:36
Jestem jak najbardziej za...może by wreszcie coś zaczęło się dziać pozytywnego w Zakopanem,a nie tylko setna knajpa góralska...
??? 2015-01-27 12:01:55
Przepraszam, a kogo obchodzi co my sądzimy o tym?!
na przecież! 2015-01-27 12:01:17
Już jedna galeria przecież powstaje k Litwora ale może my musimy mieć same galerie a pan Sonik z całym szacunkiem ale Zakopane "uwielbia" i chyba na jego galerii będzie lotnisko no bo gdzie ma je zbudować?
esek 2015-01-27 11:59:20
Z jednej strony handlowi na Krupówkach nie pomoże , z drugiej będzie stanowic dla nich jakąś konkurencję. Z powodu cen brak tam ofert ambitniejszych. Niestety bliskość kompleksu i Krupówek będą tworzyć jeszcze większe getto poza nimi. Wszystko to co poza nimi skazane będzie na powolne umieranie lub brak perspektyw. W naszym interresie jest dywersyfikacja miejsc z ofertą handlową , gastronomiczną i kulturalną na całym terenie miasta.
Wojtek2 2015-01-27 11:59:09
Jestem za.
spieprzający dziad 2015-01-27 11:58:34
Sonik powinien również byc uznanym za świetego....a tak serio koło Oczka Wodnego na Krupówkach jest wielka dziura ,moze pan Sonik pomógłby ją zasypac..
ramcin 2015-01-27 11:57:41
Niech sobie w Krakowie buduje tam też inwestycje są potrzebne w martwym sezonie.
yano 2015-01-27 11:56:50
Może w końcu ktoś w godny sposób zagospodaruje cały ten bajzel na zapleczach restauracyjnych zakopiańskich "byznesmanów". Mnie pomysł się podoba.
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA LOKAL NA PIZZERIĘ W ZAKOPANEM. 502 658 638
  • SPRZEDAŻ | różne
    SPRZEDAM SIANO W BALACH. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA PLAC POD MAGAZYN. 502 658 638
  • NIERUCHOMOŚCI | wynajem
    DO WYNAJĘCIA HALE NA WARSZTAT SAMOCHODOWY, LAKIERNIĘ, PRALNIE, HURTOWNIĘ, MAGAZYN. 502 658 638
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, ŁAZIENKI, ZABUDOWY, ADAPTACJA PODDASZY, REMONTY, DOCIEPLENIA BUDYNKÓW, FASADY. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI REMONTOWO-BUDOWLANE, DOMY OD PODSTAW, POKRYCIA DACHOWE, SZALUNKI STROPOWE. 693 206 403.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA. 660 079 941.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    DESKI ŚWIERKOWE, dł. 5 m, gr. 53 mm. DRZEWO OPAŁOWE BUK. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    ADAPTACJA PODDASZY, OCIEPLENIA WEŁNĄ MINERALNĄ, SUFITY PODWIESZANE, ZABUDOWY GK, WYKOŃCZENIA WNĘTRZ. 660 079 941.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI MINIKOPARKĄ 2.5 TONY - 722 307 227.
  • SPRZEDAŻ | budowlane
    Sprzedam KANTÓWKĘ, KROKWIE, DESKI, GONTY i OPAŁ - 788 344 233.
  • USŁUGI | budowlane
    REMONTY I WYKOŃCZENIA WNĘTRZ KRÓTKIE TERMINY GWARANCJA NA WYKONANE ROBOTY. 602839607
    Tel.: 602839607
  • PRACA | dam
    PENSJONAT "Willa Park" W CENTRUM ZAKOPANEGO ZATRUDNI OSOBĘ DO SPRZĄTANIA I RZYGOTOWYWANIA ŚNIADAŃ. 509 578 689.
  • PRACA | dam
    Kucharz al'a carte- Restauracja Górska w Białce Tatrzańskiej Do uzupełnienia zespołu poszukujemy osoby na stanowisko: KUCHARZ. Oferta pracy dla kucharza z doświadczeniem zawodowym. Praca na stałe, bardzo dobre warunki pracy. Więcej informacji pod nr. 518 259 536 www.restauracjagorska.pl rest.gorska@gmail.com
    Tel.: 518 259 536
    E-mail: rest.gorska@gmail.com
    WWW: www.restauracjagorska.pl
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane sprzedam wydzielone udziały w kamienicy na Krupówkach. tel 660797241 b12.pl.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane - DOM na ulicy Grunwaldzkiej. 660 797 241
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Zakopane -sprzedam dom na ulicy Stachonie 660797241 b12.pl.
  • PRACA | dam
    Pensjonat w Zakopanem zatrudni POKOJOWE - 666378357
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Działka pow. 41ar do zabudowy położona w Lipnicy Wielkiej pod Babią Górą. 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    Las z drzewostanem pow. 41ar w Lipnicy Wielkiej 603071487, 609325040.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    APARTAMENT Za Strugiem, Zakopane - 607 506 428.
  • PRACA | dam
    Zatrudnię TYNKARZA I POMOCNIKA przy tynkach maszynowych. 730 39 73 01.
  • PRACA | dam
    Poszukujemy osób do pomalowania drewnianych balkonów w obiekcie turystycznym w Zakopanem. Osoby zainteresowane prosimy o kontakt pod numerem telefonu: 693 692 100. 693692100
    Tel.: 693692100
  • KUPNO
    SKUP STARYCH SPAWAREK. 536269912.
  • RÓŻNE
    OBWOŹNY SKUP ZŁOMU - dojazd do klienta. 536269912.
  • USŁUGI | inne
    PROFESJONALNA WYCINKA DRZEW, GAŁĘZI Z PODNOŚNIKA I Z UŻYCIEM LINY. 889 105 476
  • USŁUGI | budowlane
    FLIZOWANIE, REMONTY, WYKOŃCZENIA. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO. 882080371.
  • USŁUGI | budowlane
    KAMIENIARSTWO, ELEWACJE, OGRODZENIA - WSZYSTKO Z KAMIENIA. 509 169 590.
  • USŁUGI | budowlane
    USŁUGI BLACHARSKO-DEKARSKIE, KRYCIE I PRZEKRYCIA DACHÓW, KOMINY, BALKONY, RYNNY, GZYMSY, FASADY. 889 388 484.
  • USŁUGI | inne
    WYCINKA, PRZYCINKA DRZEW W TRUDNYCH WARUNKACH - 691 317 098.
  • NIERUCHOMOŚCI | sprzedaż
    POLE - 1.6 HA i 42 AR. 505 429 375.
  • NAUKA
    NATIVE SPEAKER - JĘZYK ANGIELSKI - nauka face to face lub online, PRZYGOTOWANIE DO MATURY - Zakopane, okolice - 605 069 173
  • USŁUGI | budowlane
    TYNKI MASZYNOWE. 604 857 880.
  • USŁUGI | budowlane
    MALOWANIE DACHÓW I ELEWACJI. 602 882 325.
  • USŁUGI | budowlane
    OGRODZENIA, www.hajdukowie.pl. 692 069 284.
2024-04-18 14:35 O włos od tragedii na przejeździe kolejowym w Nowym Targu 2024-04-18 14:30 Pieśń o Jaśku zbójniku 2024-04-18 14:00 Utrudnienia też na ul. Makuszyńskiego w Zakopanem 2024-04-18 13:30 Ten film tętni muzyką Amy Winehouse. Mamy dla Was bilety 2024-04-18 13:00 Zapraszamy na debatę kandydatów na burmistrza Zakopanego. Przygotowania trwają (WIDEO) 2024-04-18 12:24 Akcja szczepienia lisów 2024-04-18 12:08 Kiedy warto zdecydować się na ogrodzenie panelowe? 2024-04-18 12:03 Poranny śnieg w Zakopanem (WIDEO) 2024-04-18 11:08 Najciekawsze gadżety dla firm - Nr 4 cię zaskoczy! 2024-04-18 11:04 Poznaj możliwości kosiarek akumulatorowych Kärcher 2024-04-18 11:00 Jestem z miasta, to widać - przekonuje kandydat na burmistrza (WIDEO) 4 2024-04-18 10:00 Kolejna akcja pomocy pogorzelcom z Chabówki 2024-04-18 09:30 Chloe Gong wraca do Szanghaju. Finał dylogii o Lady Fortune. Mamy dla Was książki 2024-04-18 09:09 Czy ktoś widział Maksia? 2024-04-18 09:01 Wichrówka pełna tajemnic (WIDEO) 2024-04-18 08:30 Wiosenne wianki w Zawoi 2024-04-18 08:00 Dlaczego Urząd Miasta chroni skazaną naczelnik 8 2024-04-17 22:27 Kocha Tatry, teraz potrzebuje Waszej pomocy 2024-04-17 21:41 Piękne widoki i niesamowity podjazd rowerowy. Z tego słynie Gliczarów (WIDEO) 2024-04-17 21:12 Debata przed drugą turą wyborów w Zakopanem 19 2024-04-17 21:00 Dziadek wiedział, że będę lotnikiem 2024-04-17 20:26 Góralscy studenci mogą starać się o stypendium 2024-04-17 20:00 Nowe strony internetowe parków narodowych 1 2024-04-17 19:30 Przy cmentarzu na Olczy wycięto drzewa 8 2024-04-17 18:44 Dramatyczna walka o życie mężczyzny w Jurgowie 2024-04-17 18:00 Sushi na dowóz w Krakowie - Najlepsze propozycje dla różnych gustów 2024-04-17 18:00 Miasto Dzieci Świata zaprasza całą Polskę do sprzątania świata 1 2024-04-17 17:31 Ruszyły zapisy do tegorocznej edycji Biegu po Oddech 2024-04-17 17:30 Tradycyjny pogrzeb na Podhalu - jak wygląda? 2024-04-17 17:20 Tradycja jest naszą godnością 2024-04-17 17:15 Utrudnienia w ruchu podczas Pieniny Ultra-Trail 2024 2024-04-17 17:00 Oświetlenie LED - czy warto w nie inwestować i ile można zaoszczędzić 2024-04-17 16:32 Znamy trenerów reprezentacji Polski w skokach na sezon 2024/25 (WIDEO) 2024-04-17 16:30 Biżuteria premium - czym się cechuje, czy warto w nią inwestować 2024-04-17 16:23 Takie spojrzenie na piłkę nożną w Zakopanem. Bitwa o stadion (WIDEO) 5 2024-04-17 16:00 Suknia ślubna - jaką wybrać na ślub na Podhalu 2024-04-17 15:46 Zrobiło się nam trochę zimowo w Zakopanem (WIDEO) 2024-04-17 15:30 Kolejny Prolog Wiosny Jazzowej w Stacji Kultura Zakopane 2024-04-17 15:07 Ostry zakręt w Hyrnym 2024-04-17 14:59 Jutro nie wejdziesz do Wąwozu Kraków 2024-04-17 14:30 Teatr "Rabcio" wznawia "Małego Księcia" 2024-04-17 14:08 Samochód utknął pod mostem 2024-04-17 13:47 Radni w Bukowinie o planach zagospodarowania przestrzennego (WIDEO) 1 2024-04-17 13:09 Montaż pasm świetlnych - jak się do tego przygotować? 2024-04-17 13:02 Z czym nosić bomberkę damską? 2024-04-17 13:00 Kto zadał sobie tyle trudu, by śmieci upchać w takim miejscu? 6 2024-04-17 13:00 Sposoby na pięknie wyglądające paznokcie! 2024-04-17 12:55 Dom na wąskiej działce - jak wybrać odpowiedni projekt? 2024-04-17 12:15 Uważajcie przed majówką! Oszuści nie śpią! 2024-04-17 11:34 Był przymrozek, teraz trochę cieplej
NAJPOPULARNIEJSZE ARTYKUŁY
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
OSTATNIE KOMENTARZE
2024-04-18 14:30 1. Do Mieszkanka gminy, wobec tego nakreśl w skrócie. Zastanawiam się czy warto będzie zajrzeć na główną promenadę Trzy Korony. 2024-04-18 14:06 2. @prawicowi fanatycy Nie przybyłam za torami do twojego zacofanego . Mieszkam w swoim mieście prawdziwy polaczku , patrioto , a i z pewnością gorliwy KATOLIKU. WIELKIE BÓG ZAPŁAĆ za te pomyje które na mnie - i inne kobiety mające na pewne tematy odmienne od ciebie zdanie - wylałeś . Niech Pan Bóg wynagrodzi twoją katolicką gorliwość . Amen. 2024-04-18 13:51 3. Ja mu nie ufam, niedaleko pada jabłko..., nic nie ma sensownego do powiedzenia zawsze musi mieć kogoś co podpowie, łatwo się denerwuje wtedy widać prawdziwe oblicze... 2024-04-18 13:28 4. to dlaczego Eskimos jeszcze nie siedzi co pegazusa mu nie podpieli , już pięć komisji pracuje i nic przecie nowy minister sprawiedliwości oddał Unii prokurature gdzie te trybunały , a ci z Zakopanego jaką afere przykryli , a kto wypłaci odszkodowanie ministrowi Nowakowi jakby co to Ukraina przecie za swoje budował Nowak 2024-04-18 12:49 5. Wiktorio Karpińskiego zatrzymano, aby odwrócić uwagę od afery z udziałem ex ministra Jana K. Ardanowskiego w aferze tak zwanej "Eskimosa" gdzie 100 milionów zł. wyparowało. A teraz za nie uzasadnione zatrzymanie państwo polskie będzie mu musiało wypłacić odszkodowanie . 2024-04-18 12:22 6. Proszę o przedstawienie dowodów z walki z deweloperami. 2024-04-18 12:17 7. a co się dziwicie przecie jednego z więzienia wyciągneli i do Brukseli wysłali a tam ciepła posadka za duże pieniądze ale żeby chociaż za Polską głosował to nie bo ta opcja polityczna nie głosuje za Polską i polskimi interesami 2024-04-18 11:51 8. Watycha robi brudna kampanię. Urządza spotkania live z mieszkańcami i blokuje wszystkich niewygodnych lub tych co mogą zadać pytania, których nie chce. Jego sztab podzielił mieszkańców na gorszy i lepszy sort, na tych z miasta i tych nie z miasta. Niestety ale to widać, ze obecny burmistrz boi sie oddać stołek. 2024-04-18 11:32 9. No rzeczywiście bidulek. A te wstrętne dewelopery kopią pod nim dołki. A dlaczego nie spaceruje z Panem Bartłomiejem. Wszak stołki już podzielone. Mogliby razem oprowadzać po swoich domenach. No i selfiaczek byłby bezcenny. 2024-04-18 11:30 10. Skup się na tym co tu i teraz. Za bardzo odbiegasz od lokalnej rzeczywistości. To ma być burmistrz Zakopanego, a nie prezydent. Chyba za dużo oglądasz republiki, bo plujesz na innych, tych trzeźwo i normalnie myślących. Wracając do samej kandydatki, to wystarczy zobaczyć na jej Facebooku jaka jest arogancka i jak traktuje swojego przeciwnika. Zero kultury, prostackie podejście i typowe pisowskie zagrywki. Jak takie ma być zakopane za jej kadencji, to ja się stąd wyprowadzam.
WARUNKI W GÓRACH
POGODA W WYBRANYCH MIASTACH REGIONU
Reklama
Polecamy

FILMY TP

Pożegnania


REKLAMA